"Koud bellen is voor mij een koud kunstje. In een paar seconden maak ik er een warm gesprek van."

Wat levert merken met mij op?

Jij krijgt het misschien heel benauwd bij het idee te moeten gaan bellen. Ik begin er juist met enthousiasme aan. Voor mij is B2B acquisitie ofwel koud bellen een koud kunstje.

Dit levert het op:

- Er valt een last van je af.
- Het scheelt je een hoop tijd.
- Er komt systeem en continuïteit in je acquisitie.
- Leads worden consequent opgevolgd.
- Afspraken en vervolgafspraken leiden tot meer business. De prospect is nieuwsgierig geworden en staat open voor een gesprek met jou als alternatieve leverancier.  

Belangrijk om te weten:
- Alles wat besproken wordt, blijft onder ons.

Wat ik ook vaak terug hoor, is dat potentiële klanten het waarderen dat ik er bovenop zit en interesse toon. Ze bedanken soms zelfs voor de telefoontjes. Of verontschuldigen zich dat ze er nog niet op gereageerd hebben.

“Marjon is voor ons goud waard.” Lees hier Wat klanten zeggen 

Extra vraag uit de markt

Mijn motto: Actie geeft reactie!

Daar kan ik kleurrijke anekdotes over vertellen. Deze bijvoorbeeld:

Ik begon voor een opdrachtgever in koelsystemen te bellen met een lijst van potentiële afnemers in de automotive sector. Na 3 weken bleek dat er plotseling bij die opdrachtgever vraag ontstond vanuit supermarkten. Dit vanwege de groei van het aantal online bestellingen van boodschappen, die bij klanten afgeleverd moeten worden.

Mijn opdrachtgever wilde daar natuurlijk meteen op inspelen. En dat kan! We hebben even overlegd over het juiste aanbod en hoe die supermarkten te benaderen. Vervolgens ben ik met de lijst met supermarkten verder gegaan. En zo ben ik voor hen de verbindende schakel met hun markt.

Zij gaan zelf vervolgens weer verder met hun kerntaken.

Ondertussen:

- onderhoud ik het contact;
- vergroot ik de naamsbekendheid van het bedrijf en het product;
- ontstaat er een database gevuld met waardevolle informatie;
- horen en lezen ze feedback uit de markt;
- is er overzicht, structuur en vooral continuïteit in de aanpak.

En dat werkt. Actie geeft reactie! Er is dus altijd resultaat. B2B acquisitie door consequent te bellen en de gesprekken op te volgen leveren het volgende op:

- informatie waar je iets aan hebt
- flinke tijdwinst
- nieuwsgierige prospects
- helder overzicht
- duidelijkheid waar de potentie zit en wat er in de pijplijn zit. 

Dus, wil je meer werk maken van acquisitie? Mail of bel mij!

Kom ook in actie, als je reactie wilt!

 

Bel mij! +31 (0) 651 84 98 08

Bel jij of bel ik 0651849808 info AT beljijofbelik DOT nl

B2B ACQUISITIE, OPVOLGING & WERVING